نمایش 2 ساعت دیده نشده

به گزارش دکترای اقتصاد، محمدرضا عسگری ـ رئیس موزه زمان (وابسته به بنیاد مستضعفان) گفت: ساعتی معروف به بادبزنی در خزانه موزه وجود دارد که چون شبیه به بادبزن است چنین نامی را برای آن انتخاب نموده اند. کوچک ترین ساعت موزه هم یک ساعت انگشتری است، که در خزانه موزه نگهداری می شد و اکنون قرار است به مجموعه ساعت های موزه زمان اضافه گردد.

نمایش 2 ساعت دیده نشده

عسگری با بیان اینکه این ساعت ها متعلق به قرن نوزدهم هستند، اضافه کرد: ساعت انگشتری و بادبزنی تا کنون نمایش داده نشده است، ما امیدواریم بتوانیم بعضی از ساعت ها را از مخزن بیرون آورده و به نمایش بگذاریم.

ساعت انگشتری، کوچک ترین ساعت موجود در مجموعه موزه زمان، قرن نوزدهم میلادی

موزه زمان یکی از موزه های گروه موزه های دفینه (زیرمجموعه بنیاد مستضعفان) است که در سال 1382 به شماره 10868 به عنوان اثر ملی ثبت شد. به گفته رئیس موزه زمان، بازسازی ساختمان این موزه در سال های گذشته و در چند مرحله اجرا شده است. بازسازی کلی گچ بری و نقاشی ساختمان نیز اجرا شده و سقف ساختمان موزه تغییری نداشته است، اما بازسازی گچ بری و نقاشی های ریخته و مقرنس ها اجرا شده است.

موزه زمان که مجموعه ای از ابزارهای زمان سنجی و ساعت ها را به نمایش گذاشته است، در خیابان شهید فلاحی (زعفرانیه)، نبش چهارراه پرزین بغدادی واقع شده و همه روزه به جز شنبه ها، از ساعت 9 صبح تا 17 عصر باز است.

منبع: گردشبان
انتشار: 23 آبان 1402 بروزرسانی: 23 آبان 1402 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1667

به "نمایش 2 ساعت دیده نشده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش 2 ساعت دیده نشده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید